Los internet populair na verhuizing

Los internet populair na verhuizing

Internet only, oftewel een los internetpakket, doet het goed. Men kijkt steeds minder vaak traditioneel televisie waardoor een groeiende groep (jonge) consumenten steeds minder vaak een televisiepakket afsluit. Die groep breidt zich uit. Voor mensen die een pakket hebben met televisie lijkt de tv component niet zo snel opgezegd te worden. Totdat er verhuisd wordt. Dan worden vaste kosten weer even opnieuw onder de loep genomen waarna er steeds vaker gekozen wordt voor een internet only pakket. Dus een pakket zonder televisie.

Dit blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Breedbandwinkel.nl dat werd uitgevoerd onder 14.000 Nederlanders. “Bij een verhuizing wordt vaker voor los internet gekozen dan voor een alles-in-één pakket met internet, tv en bellen of een combinatie van internet en tv. Nog maar 36 procent kiest voor vast bellen bij het abonnement. Bij overstappers op het huidige adres is dit 53 procent.”

Onder expats of uitwisselingsstudenten kiest nog maar 9% voor een alles-in-1 pakket. Ergens natuurlijk logisch gezien het feit dat Nederlandse TV sowieso niet interessant voor ze is. Maar het illustreert nogmaals de zelfredzaamheid van de tv kijken. Men vindt de juiste content toch wel. Vaak via Netflix maar ook gewoon online televisie kijken via de websites van omroepen.

De cijfers uit het onderzoek zijn opvallend:

Na verhuizing kiest bijna 35% van de consumenten voor een internet only pakket. Slecht 2,5% gaat voor een internet & bellen pakket en bijna 30% voor internet & TV. Alles-in-1 pakketten trekken nu bijna 34% van de mensen over de streep.

Vaste telefonie is dus absoluut geen pre meer voor de meeste klanten. En internet only is opeens de grootste markt voor providers. Helaas voor hen met de laagste marge. Hebben providers hiermee een probleem? Het lijkt er sterk op. De kwartaalcijfers van KPN en Ziggo waren nou niet echt positief. En het is al langer bekend dat alles-in-1 klanten minder makkelijk overstappen in vergelijking met internet-only klanten. Voor providers kunnen wel eens barre tijden aanbreken. Niet voor niets hebben letterlijk alle providers recentelijk hun prijzen verhoogd.

 

Post your comment